Новата игра Metal Gear Survive заменя чистия екшън с оцеляване във враждебна среда

Гейм сагата Metal Gear предприема неочакван жанров ход с Metal Gear Survive – игра, която запазва легендарната MGS абревиатура на заглавието си и немалко от познатите ни механики от Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, но заменя наситения с конспирации военен екшън с идеен симулатор на оцеляване в чужда, недружелюбна среда. Заглавието направи премиерата си на 22 февруари и вече е налично в магазините от единствената специализирана верига за компютърни и видеоигри у нас Pulsar Games, както и за онлайн поръчки през www.pulsar.bg.


Връзката с основната сюжетна арка на 
Metal Gear Solid игрите е направена чрез финалните събития от Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, които тук виждаме от различна гледна точка. Тази на войник, който помага на Биг Бос да избяга при падението на Базата Майка през седемдесетте години на миналия век и се разминава на косъм от това да бъде погълнат от мистериозен пробив в пространствено-времевия континиум. От тук обаче се разгръща един изцяло независим сюжет, който не изисква детайлното познаване на сюжетната плетеница на основните игри в серията, стартирала още през далечната 1987 година. Това на практика превръща Survive в самостоятелно заглавие, способно да привлече в редиците си незапознати с поредицата фенове, като същевременно е запазило няколко препратки към старите игри, които да бъдат оценени от ветераните.

Първата голяма разлика с предишните Metal Gear заглавия става ясна още в началото на Survive, защото този път играчите не започват играта с фиксиран главен герой, а могат лично да си създадат такъв с помощта на богат набор от инструменти за визуализация в традициите на класическа ролева игра. От тук насетне героят/героинята им ще бъде вербуван/а от американското правителство, за да се отправи на секретна мисия в дълбините на тайнствения пробив, от който е успял/а да се спаси при инцидента в Базата.

Оказва се, че от другата страна на пробива се крие алтернативна и крайно недружелюбна реалност. За да оцелеят в нея, от играчите се очаква не само да се сражават с изчадията, които я населяват, известни като Странницитено и да изследват заобикалящата ги среда за потенциални източници на храна, вода и други ресурси, които да ги опазят живи. Събраните материали могат да бъдат използвани за направата на оръжия и други полезни предмети, както и за изграждане на цял базов лагер, който с времето да се превърне в малък, добре защитен оазис насред дивата, изкривена пустош наоколо, екипиран със защитни съоръжения, източници на пречистена вода и дори места за отглеждане на посеви и животни.

Както беше уточнено и в началото, Survive е уникален по рода си симулатор на оцеляване, където конвенционалните и добре познати похвати от стандартните екшън заглавия, изискващи бързи рефлекси и точен мерник, са неободимо, но не и достатъчно условие за преодоляване на предизвикателствата. В Survive най-силното оръжие на играчите е тактическата им мисъл и способността да запазят самообладание в критични ситуации, защото противниците са твърде много, а новаторския подход на авторите кара геймърите да се съобразяват с рядко присъстващи в игрите неща като глад, жажда, вируси, инфектиране на раните и дори съвсем прозаичната умора, принуждаваща виртуалният герой да спре, за да си поеме дъх.

Metal Gear Survive включва както солова кампания, проследяваща разплитането на мистериите на тайнствения алтернативен свят и опита на главния герой да се завърне в собствената си реалност, така и кооперативен мултиплеър за до четирима играчи. Именно при последния механиките за оцеляване могат да бъдат оценени най-добре, защото изискват координация и истинска отборна игра, в която трябва да се мисли екипно, защото необмислените самостоятелни инициативи могат да имат летални последствия за целия отбор.

Видео: https://youtu.be/ML5oFv2o5N8

Предно стъкло