Създават поредица от образователни лекции за древен Египет, базирани на новия Assassin’s Creed: Origins

2016-та беше първата година без нова Assassin’s Creed игра от премиерата на първата част от хитовата сага през 2007 година. Причината? Амбициозните идеи, стоящи зад Assassin’s Creed: Origins изискваха повече време за разработка. Целта беше от издателството Ubisoft да могат да предложат на геймърите впечатляващи промени в познатата формула, изцяло преработена бойна система, епична история за произхода на асасинския орден, която ни отвежда в древен Египет и наистина необятен отворен свят, обхващащ стотици километри игрална площ. Assassin’s Creed: Origins направи своята премиера на 27 октомври, а благодарение на ексклузивен договор с издателите специализираната верига за компютърни и видеоигри Pulsar Games единствена в България предлага ефектното Deluxe издание на играта при това – на цената на нормалното.

Над десетата по ред игра в популярната сага работят практически всички студия на Ubisoft по света, като тук няма как да подминем дейното участие на българския клон на компанията – Ubisoft Sofia. На българите е поверен сериозен сегмент от цялостната разработка заради доказания им опит с франчайза. За незапознатите – именно в софийското студио на Ubisoft са създадени първият Assassin’s Creed за мобилната платформа PlayStation Vita, озаглавен Assassin’s Creed Liberation и горещо приетият от фенове и критици Assassin’s Creed: Rogue, явяващ се от своя страна първата игра в сагата, където централният герой е тамплиер. Българският екип има дейно участие и в една от най-обичаните игри от Assassin’s Creed поредицата – Black Flag.

Обичайният микс от научна фантастика и историческа достоверност в Assassin’s Creed: Origins този път изпраща играчите 49 години преди новата ера – времената на възхода на Клеопатра и затягането на хватката около Египет на мистериозния Орден на Древните, чиято власт е практически безгранична благодарение на тяхната марионетка на трона – безволевия фараон Птоломей XIII, останал в историята с прозвището „кралят хлапе“. Играчът ще поеме ролята на последния Меджай (така са се наричали елитните паравоенни полицейски сили в древен Египет) Байек, когото серия от трагични събития отвеждат до създаването на асасинския орден такъв, какъвто го познаваме от последвалите игри.

Трябва да се отбележи, че като се изключат фантастичните елементи в централната сюжетна линия, вниманието към историческите детайли, над които сценаристите са работили в тясно сътрудничество с именити египтолози, е зашеметяващо. До степен, в началото на следващата година Origins да получи режим, който ще използва отворения свят на играта като основа за серия от интерактивни, исторически лекции, представящи ни живота, обичаите и порядките в древен Египет. За реализирането на подобна амбициозна идея спомага и фактът, че играта предлага рядко срещана симулация на реален, жив свят, със смяна на ден и нощ, динамично променящи се метеорологични условия и революционен изкуствен интелект, задвижващ хора и животни. Всеки един от обитателите на Origins има свои цели и страхове, свой дневен график, собствена работа и собствена начин да реагира, когато нещо наруши обичайния му ритъм – било то сбиване край дома му или появата на пустинна буря.

Живият свят на играта е използван като основа за разгръщането на променен почти из основи геймплей. Байек ще трябва да използва разнообразни средства за придвижване, вариращи от лодки до коне и камили, за да прекосява огромните разстояния по картата, а емблематичният за поредицата “eagle vision” е заменен от съвсем реално орлово зрение, защото играчът ще може да поеме контрол над Сену – питомната орлица на героя си – за да се зарее във висините и да огледа картата за противници, ресурси, скрити съкровища или за оптималния път напред. Новата бойна система е базирана върху разнообразни класове от оръжия за близък и далечен бой и е далеч по-гъвкава и “майсторска“ в сравнение с битките в предишните Assassin’s Creed игри. Основната концепция на Origins е да предлага рамките, в които протича действието, но да остави играчите сами да определят пътя си на развитие и подхода си към ситуациите благодарение на вече споменатото разнообразие от оръжия и система от десетки умения, които Байек може да развива, за да подобрява ефикасността си в директния бой, тихото промъкване или подмолните тактики.

Казано накратко Assassin’s Creed: Origins е не просто най-добрата и богата на геймплей игра от поредицата до момента, но и един от най-сериозните претенденти за титлата “Игра на 2017 година“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*