Любомира Петрова: Електронните спортове са здраво вплетени в UltraPlay

Интервю с Любомира Петрова, Директор Маркетинг и Връзки с обществеността в UltraPlay

Въпрос: Бихте ли представили UltraPlay?

Отговор: UltraPlay е софтуерна компания, която разработва иновативни решения за онлайн игралната индустрия и по този начин носи забавление на милиони спортни фенове по целия свят. Гордеем се с факта, че компанията е първата в света, която предлага платформа и коефициенти за електронни спортове, от 2014-а година насам, като те са здраво вплетени в корпоративното ни ДНК.

Освен коефициенти за електронните спортове, UltraPlay предоставя цялостно решение за спортни залагания, залози на живо, онлайн казино, както и блокчейн. Вече над 9 години, водещи международни брандове за залагания използват нашите продукти и предоставят несравнимо забавление за спортните фенове.

Въпрос: Как се развива сегментът на залагане на електронни спортове през последните години?

Отговор: Ако през 2014-а година идеята за въвеждане на залози върху електронни спортове изглеждаше непонятна, а с това и рискова, то днес вече този сегмент заема все по-водеща роля в бизнеса на букмейкърите. Това е естествено продължение на всеобщото развитие на електронните спортове. За първи път тази година индустрията отбеляза впечатляващите приходи от 1.1 млр. долара, като това е близо 27% увеличение от предходната година.  Интересното е, че по-голямата част от приходите идват от спонсорства – доказателство, че електронните спортове разрастват влиянието си отвъд индустрията, като привличат редица световни брандове и дори популярни личности.

Това не би изненадало феновете на електронни спортове, които следят отблизо развитието на професионалната гейминг сцена. В глобален мащаб, аудиторията на електронни спортове ще достигне до 453,8 милиона през 2019, или 15% увеличение от миналата година. Факт е, че цялата индустрия се развива с безпрецедентни темпове, като се откриват все повече възможности за предоставяне на продукти и услуги, включително и възможностите за залагане на тях.

Целта на UltraPlay бе да развие този сегмент до нива, които никой не подозираше за възможни. Тогава залозите преди мача и тези на живо бяха фокусирани основно върху т.нар Златно трио – Counter Strike: Global Offensive, Dota 2 и League of Legends. В момента, нашият екип от трейдъри и анализатори на електронни спортове покрива 28 игрални заглавия, 3000 събития всеки месец и над 2500 събития за залагания на живо. А възможностите, върху които играчите могат да направят своя залог са над 200 – от това кой ще спечели първата карта до това кой ще е крайният победител.  Наред с това оптимизирането на продуктите ни на технологично ниво, прави потребителското преживяване още по-приятно и вълнуващо.

От една страна знанието и опита, които натрупахме през годините ни позволяват да представяме нови игри, на които феновете могат да залагат – като Overwatch, NBA 2K League, Kind of Glory, PUBG, Fortnite, а от друга страна интересът към този гейминг сегмент се увеличава с всяка изминала година. Към залагането на електронните спортове вече има по-голям интерес в сравнение с голф и ръгби. От гледна точка на залагането върху електронни спортове и развитието на този сегмент като цяло, се очаква да мине 13 млр. долара в световен мащаб до 2020-а година. Увеличаването на броя на играчите и залозите върху електронни спортове е значителен, като средния залог върху тях в сравнение с миналата година се е удвоил, според данни акумулирани от нашите клиенти.

Въпрос: Какви са очакванията Ви за еспортовете като цяло? Реалистично ли е скоро да се появят в програмата на олимпийските игри ?

Отговор: Да вземем за пример международния турнир по Dota 2 – The International, известен с най-високия награден фонд в историята на електронните спортове до момента. През 2018-а година турнирът се проведе във Ванкувър и отбеляза рекорден брой на парични средства, както за наградния фонд, така и от продажба на билети, достигащи до над 25 млн. долара. Турнирът традиционно се провежда през август и тази година вече има събрани над 12 млн. долара само две седмици от началото на периода за набиране на средства. Тази година деветото издание на турнира ще се проведе в Шанхай, като се очаква да счупи собствените си рекорди за награден фонд, както и да привлече още по-огромен интерес от феновете. Този турнир е добър пример за нивото, на което се намират електронните спортове в момента и растящото развитие на сектора като цяло.

От известно време се обсъжда възможността електронните спортове да станат част от програмата на олимпийските игри, но все още това е цел в по-дългосрочен план. Олимпийските игри ще бъдат логичното продължение на една обединена и добре работеща екосистема, с официални организации за всеки електронен спорт, което все още е в много начална фаза. Все пак бързите темпове, с които се развива сектора, увеличават възможността за подобно дългосрочно решение. да не забравяме, че през 2022 те ще бъдат включени в Азиатските игри, които са традиционно спортно събитие на континента.

 

Цялото интервю е достъпно в Pixelmedia.bg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*